פרסומים בתקשורת

כאן תוכלו להתרשם מכתבות, סטטיסטיקות ומאמרים על עולם האקדמיה בארץ.

בנוסף, רצינו להשויץ עם כתבות, מאמרים וקטעי עיתון מקומיים אשר נכתבו על העשייה שלנו. מוזמנים להתרשם ולשתף.

הנבחרים

Ynet - ידיעות אחרונות: יושבים בבית? אולי בשנה הבאה תהיו סטודנטים?

בתקופה שבה אנו מחויבים לשבת בבית ולעשות הכל מרחוק, זה הזמן להכין את הקריירה שלנו ולהבין לאן ניתן למנף אותה. ישנם קורסים מקוונים אשר יכולים להכין אתכם לשנת הלימודים הקרובה והנכם מוזמנים להתייעץ עם רכזי הישגים על כל ההתלבטויות

ידיעות אחרונות - מוסף לשבת: מובילים את הפריפריה לקפיטריה

מפגש עם 3 רכזי הישגים ומנהלת אזור. גל, גטאצ׳ו, אבשלום ובת-אל מספרים על החוויה האישית שלהם בדרך לאקדמיה. העשייה המשמעותית בתור רכזי הישגים מלווה אותם, בת אל מנהלת אזור דרום: ״ב'הישגים' אנחנו שואפים שזו תהיה בחירה מושכלת, שצעירים יבחרו את מה שהם אוהבים וטובים בו ולא רק את מה שמתיישב עם האילוצים שלהם. החלום שלי הוא שצעיר בפריפריה יוכל לבחור מה הוא רוצה ללמוד, ושזו לא תהיה בחירת אין־ברירה בגלל נקודת פתיחה או פרנסה או אילוצי חיים״.

2020

נתונים על השכלה גבוהה בקרב נשים חרדיות

״השכלה, ובפרט השכלה גבוהה, היא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על השתלבות בשוק התעסוקה, וחלק ניכר מתחומי העיסוק במשק המודרני חסומים בפני מי שחסרים אותה״

מחקר מעמיק בקרב נשים חרדיות – חסמים, מסגרות אקדמיות ייעודיות לאכלוסייה החרדית, מספר הסטודנטיות החרדיות באקדמיה, פילוג לפי מוסדות, נשירה ועוד

מה האתגרים והיתרונות בלימודים אקדמיים?

פודקאסט קבלת החלטות עם רלי בריל המארחת את מנהל תוכנית הישגים – אורנן פודם ואחראי על דיגיטל הישגים – שאול דמרי

מהם הקשיים והאתגרים שצריך לדעת ולהכיר לפני הכניסה ללימודים? מה לדעתם מצליח יותר ומה פחות? וכמובן – מהם היתרונות של לימודים אקדמיים?

איפה מרוויחים טוב יותר? 💰

מתלבטים בין אוניברסיטה למכללה? 👩🏻‍🎓 אולי הכתבה הזאת תעניין אתכם❗ במחקר חוק שנעשה ניתן לראות את פערי השכר בין בוגר אוניברסיטה לעומת בוגר מכללה. 

מזומנים להיכנס לכתבה 👇🏼

מחקר של קרן רוטשילד על השכלה גבוהה

⬅️ יתרונות אל מול חסרונות בהשכלה גבוהה

⬅️ מניעת נשירתם של סטודנטים מהפריפריה

⬅️ גורמים האחראים על שימור סטודנטים חרדים באקדמיה

⬅️ נשירה מתואר בוגר או מעבר לתואר מוסמך?

⬅️ נשירה מלימודים אקדמיים ודפוסי בחירה למקצועות הלימוד

⬅️ המעבר מההשכלה הגבוהה אל מציאות שוק העבודה והחסמים המגיעים איתה מנקודת מבטה של פסיכולוגיית העבודה

קמפיין לצעירי קריית שמונה

ענבל, רכזת הישגים בקריית שמונה כאן כדי ללוות אתכם בהתלבטויות, חששות וסיוע בדרך לבחירת מקצוע לימודים

מקור ראשון - מחשבים מסלול מחדש עם תוכנית הישגים להייטק

תוכנית ׳הישגים להייטק׳ של המועצה להשכלה גבוהה נותנת לך סיכוי ללמוד תואר ראשון בתחומים ריאליים עם נתוני קבלה נמוכים. הגר אבידר, אור אזרן ומקסים שפירא משתפים על סיפורם בדרכם להשכלה גבוהה דרך רכזי הישגים. מוזמנים להצטרף! לפרטים נוספים על הישגים להייטק לחצו כאן | לאתר התוכנית

נתיבות - עיתון מקומי

ספיר רכזת השכלה גבוהה בנתיבות קיימה ערב טעימות ממגוון מקצועות לצעירי העיר בכדי לקבל את ההחלטות המותאמות להם.

קמפיין לצעירי טבריה

מיטל רכזת השכלה גבוהה בטבריה כאן בשבילך! בואו לקבל ייעוץ והכוונה ללימודים.

2019

קמפיין לצעירי טירת כרמל

אבשלום רכז השכלה גבוהה בטירת כרמל כאן בשבילך! מלווה אותך עד לתואר משלב ההתלבטות. צעירים משתפים איפה נמצאים כיום- מוזמנים להצטרף

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

עבודתם של כשני שלישים (65%) מהמועסקים שלמדו בבית ספר על-תיכוני או במוסד אקדמי, קשורה לתחום לימודיהם: אצל 49% העבודה קשורה 'במידה רבה' ואצל 16% 'במידה מסוימת'. השיעור דומה בקרב גברים ונשים. 6% דווחו שעבודתם 'לא כל כך' קשורה לתחום לימודיהם ו-27% נוספים מועסקים בעבודה ש'בכלל לא' קשורה לתחום לימודיהם.
בקרב בעלי משלח יד אקדמי (סדר 2) שיעור גבוה במיוחד מועסקים בעבודה הקשורה לתחום לימודיהם – 88% (אצל 74% העבודה קשורה 'במידה רבה', אצל 14% נוספים – 'במידה מסוימת'). 29.12.2019

באר שבע - עיתון שבע - סדנת הכנה לאקדמיה

במרכז הצעירים בבאר שבע ׳סטארט-אפ׳ התקיים ערב נכנסים לאקדמיה. הערב היה עמוס בתכנים שווים על כל הדרכים והפרקטיקות כדי להגיע מוכנים יותר לאקדמיה ובנוסף כולם התפנקו בקוקטיילים. שווה לעקוב ולהתעדכן על פעילויות המשך במרכז צעירים באר שבע.

מגזין אדם ועבודה - תהליך הייעוץ של הישגים וחשיבות השכלה גבוהה

רכישת השכלה גבוהה הינה המפתח למוביליות חברתית, רווחה כלכלית ומימוש עצמי. תכנית
הישגים – התכנית הלאומית להנגשת השכלה גבוהה בפריפריה של המועצה להשכלה גבוהה פועלת על
מנת לאפשר לכל צעיר הזדמנות שווה לחלום ולהגשים את דרכו לאקדמיה.

חדרה - מגזין אדם ועבודה - סיפורו של דימיטרי

דימיטרי חיפש הכוונה לאחר שירותו הצבאי כאשר עבד בבית קפה עם אפשרויות לקידום ניהולי. למרות הטראומה ממתמטיקה והרצון של המשפחה לעודד אותו ללמוד תחומים ריאליים, רכזת התוכנית, קאטי, השתמשה בכלי שיקולים וליוותה אותו בתהליך באמצעות הקשבה ושיקוף התרגילים שביצע. לבסוף, הגיע להחלטה ללמוד פסיכולוגיה וכלכלה באוניברסיטת אריאל.

נתיבות - עיתון מקומי השבוע בדרום - ערב כניסה לאקדמיה

במרכז הצעירים בנתיבות נערך ערב הכנה לאקדמיה עם פסיכולוגית תעסוקתית בכדי לקבל כלים פרקטיים בלימודים. התעדכנו לפעילויות המשך בפייסבוק מרכז צעירים נתיבות.

חדרה - ניוזלטר יוני-ספטמבר - פעילויות לקידום אקדמיה בעיר

שגאו מנגסטו בא לבקר בחדרה במרכז הצעירים ׳טורבינה׳ כדי לספר את סיפורו האישי.

העיתונאי ברהנו טגניה בא לבקר כדי להסביר על עולם התקשורת וסיפורו האישי.

מיכאל בן שטרית אשר הגיע לאקדמיה ללא 12 שנות לימוד מספר על הזדמנויות שצריך לנצל במהלך החיים הכוללים השכלה גבוהה.

חשיפת עולם ההיטק בפני צעירי חדרה הייתה למטרה מרכזית של רכזות הישגים. בעקבות ביקוש נפתחה כיתה לחשיבה לוגית הנותנת טעימה למקצועות הריאליים.

סדנת הכנה לאקדמיה הכוללת אסטרטגיות למידה, מיומנויות חשיבה, טכניקות למבחנים ועוד התקיימה ב׳טורבינה׳. התעדכנו לפעילויות המשך בפייסבוק מרכז צעירים חדרה.

נהריה - חדשות נהריה - חודש השכלה גבוהה

מרכז צעירים נהריה יצא אל השטח כדי לפגוש את צעירי העיר ולתת מענה לכל השאלות שצעירים והורים מתלבטים לגבי תחום הלימודים. בנוסף התקיימו הרצאות, פגישות אל תוך הלילה והסברה להורים. מוזמנים לעקוב לעדכונים בפייסבוק מרכז הצעירים נהריה.

נתניה - עיתון מקומי השבוע בנתניה - טקס מלגות

מרכז הצעירים של נתניה ׳הגג׳ ארגן טקס מלגות לכ-800 סטודנטים/ות תושבי העיר

מקור ראשון - אלומה מוסף לצעירים לשבועות

סקר הצעירים הגדול של עמותת אלומה יצא לדרך- מוזמנים להציץ ולראות אם אתם מזדהים עם הנתונים. עמותת אלומה מפעילה תוכניות למען השתלבות מיטבית של בני נוער וצעירים במעגלי השירות המשמעותי, ההשכלה הגבוהה והתעסוקה. בשנת 2018 רכז העיר נתניה ליווה צעירה ומספר:״יצא לי לעבוד עם צעירה מהקהילה האתיופית, שהגיעה לתהליך מאוד מבולבלת. היא לא ידעה מה לעשות עם עצמה .היו קשיים מול המשפחה ,אבל גם קשיים אישיים מבחינת הביטחון העצמי שלה .לאט לאט אתה מכיר אותה ,עוזר לה לגלות את החוזקות שלה .זה דבר לא פשוט ,כי לפעמים אדם מתקבע על הכישלונות
שלו ואומר ' אין לי סיכוי '. זה השלב שבו הייתי צריך להראות לה איפה היא כן הצליחה ,ולהטמיע בה אמונה בעצמה .אותה בחורה מתחילה ללמוד השנה ,ואין דבר יותר מספק מלעבור תהליך כזה״. (עמודים 10, 18).

נתניה - נתניה אונליין - פסטיבל I-Tech ללימודי הנדסה

רכזי הישגים במרכז הצעירים ׳הגג׳ בנתניה ארגנו פסטיבל בתחום ההייטק, כאשר אחת לשבוע התקיימו הרצאות וסדנאות בתחום זה. מוזמנים לעקוב אחר הפייסבוק של מרכז צעירים נתניה.

בת ים - ניוזלטר מקומי - המלצת צעיר שעבר תהליך

ירין מבת ים לא ידע איך להתחיל את צעדיו הראשונים להתלבטות מה לעשות אחרי הצבא? עבר דרך רכזת השכלה גבוהה במרכז הצעירים בבת ים ׳בתיה׳ וסייעה לו בתהליך קבלת ההחלטות שלו.

2018

מקור ראשון- ועודני ילד

האם בתחילת גילאי העשרים לחיינו, אנחנו באמת יכולים לקבל החלטה על המקצוע שבו נעסוק עד הפנסיה? אחוז ניכר מהסטודנטים משנה מקצוע לימודים באמצע התואר, ורבים נוספים כלל לא עוסקים במקצוע שאותו סיימו ללמוד. מספר יוזמות חדשות מנסות לשפר את המצב. ״בחירת לימודים היא החלטה חשובה בחיים, וחשוב לשקול אותה בכובד ראש. התהליך שאני מציעה הוא אישי ומותאם לצרכים שלך. בין היתר, תוכנית הישגים אינה מחויבת לאף מוסד לימודים ולכן הייעוץ הינו אובייקטיבי ונטול אינטרסים״- אורנן פודם (מנהל תוכנית הישגים)
2017

ידיעות אחרונות - מה הן המשכורות הגבוהות לבוגרי תואר ראשון?

השכר ההתחלתי הגבוה ביותר לבוגרים בעשור האחרון נמצא בתחומי המתמטיקה, הסטטיסטיקה ומדעי המחשב ועומד על 21,367 שקל בחודש.
גלילה למעלה
1
האם היית ממליץ לחבר? אני לא סתם ממליץ לאחרים "במידה רבה מאוד" השירות/המענה שקיבלתי מדניאלה הוא באמת אמיתי, אכפתי, דואג כמו לילד שלה. מאוד שמח שבחרתי בדרך שבה היא יעצה לי. הייעוץ קידם אותי ואני ממליץ על הליווי כדי לעזור לצעירים בפריפריה להצליח בחיים.
אלימלך טקה
רכזת: נתניה - דניאלה גל
g5240
התהליך עזר לי לרכז את הדברים שאני רוצה, במקום להתלבט ולהתבלבל על מלא מקומות. בנוסף אחרי שהחלטתי מסלול לימודים, עזרו לי גם בהמשך. אביבית הייתה מדהימה, קשובה ועוזרת מאוד. הרגשתי פתוחה לספר לה הכל ועל החששות. היא עזרה לי להחליט את מה שאני רוצה וכמובן שגם הביעה תמיכה לאורך כל הדרך וגם אחרי!
ראובן הדר
רכזת: נהריה- אביבית בוזנח
הטיפוס היזמי
אביבית מקסימה קשובה ומקצועית.
קורן עומר
רכזת: נהריה- אביבית בוזנח
2
כשאת לבד בארץ ואין עם מי להתייעץ על השכלה גבוהה כי את לא מכירה, טוב שיש אתכם. הייעוץ מאוד עזר וכיוון אותי. תודה רבה אביב על העזרה וההקשבה.
ליבי מוסטובשיקובה
רכז: בוגרי פנימיות וכפרי נוער - אביב מנשה
3
הגעתי לייעוץ מאוד מבולבלת. גל נתנה לי להרגיש בנוח מהרגע הראשון, הרגשתי שחשוב לה לעזור ועשתה לי סדר משמעותי בבחירות שלי. הגעתי לתהליך מאוד מבולבלת, מהרגע הראשון גל נתנה לי להרגיש בנוח ושזה בסדר להיות מבולבלים ושהיא פה בשביל לעזור לי. תוך שבוע ימים עברתי תהליך משמעותי בבחירות שלי , משהו שלא הצלחתי להגיע אליו לבד במשך זמן רב.
יעלה גייכמן
רכזת: נוף גליל - גל אזולאי
הטיפוס האמנותי
גל מדהימה, נותנת תמיכה בכל עת, דואגת, מתקשרת, שואלת, מכוונת, מייעצת ותמיד קשובה כדי לתת מענה. קיבלתי מהרכזת ייעוץ על הכול, כולל מלגות ובכל דבר שהייתי צריכה לקבל ייעוץ, היא תמיד עוזרת ומכוונת. פשוט אני מאוד מרוצה מהשירות של הרכזת אין מילים לתאר ומודה לה מקרב לב על הכל.
נתשה סנא
רכזת: נוף גליל- גל אזולאי
4
זאת הייתה דרך שעברתי יחד עם רכזת ההשכלה הגבוה, היא ליוותה אותי במהלך תקופה מאד מבלבלת והצליחה לפקס אותי. הייתי ממליץ לחברים שלא בטוחים מה הם רוצים ללמוד גם כן להגיע לגל. בתקווה שזה מגיע לממונים של גל, היא מדהימה - לא ציפיתי שהיא תלווה אותי במספר מפגשים עד שאגיע גם לבחירת מקצוע, גם לבחירת מסלול לימודים וגם לבחירת מוסד לימודים. היא הייתה קשובה, עניינית ואף עשתה מעבר למחויבות שלה במסגרת תפקידה כדי לעזור לי במהלך תקופה לא פשוטה.
לירן אילייב
רכזת: נוף גליל - גל אזולאי
5
הרכזת במרכז צעירים הייתה מדהימה קשובה ומקצועית היא עזרה לי להחליט דרך תהליך שעברתי יחד איתה עד לקבלת ההחלטה על מוסד הלימודים ובניית תוכנית פרקטית. אני חושב שכל אחד ישמח לעבור את התהליך הנ"ל.
ינון חג׳בי
רכזת: עפולה - טל יצחקוב
WhatsApp Image 2019-11-11 at 11.50.29
קאטי הייתה קשובה אליי מאוד, תמיד הייתה זמינה לי בהודעות ובטלפון לכל שאלה או בעיה שנתקלתי בה. אני מרגישה שבזכות מרכז הצעירים הצלחתי להגיע למקצוע שארצה ללמוד ולעסוק בו בעתיד ובעיקר איך להגיע למצב שאני מתחילה ללמוד. בנוסף אני יודעת שגם אחרי שאתחיל ללמוד תהיה לי דלת פתוחה במרכז הצעירים ואוכל לפנות אליהם בכל בעיה או בקשה. כל מי שפונה אליי בקשר ללימודים אני מפנה ישירות למרכז הצעירים.
מור חיים
רכזת: חדרה - קאטי ניסים
הטיפוס הקונבנציונלי
כי אין כמו שמרית!!! הגעתי אליה מיואשת והיא עזרה לי המון נתנה לי תקווה לגבי לימודים עזרה לי למצוא איפה ללמוד עזרה עם המלגות לא הייתי מצליחה בלעדיה היא ליוותה אותי לאורך כל הדרך ותמיד הייתה שם היא כמו מלאך משמיים!!! ואני הייתי ממליצה לכולם לגשת אליה. באמת שלא הייתי מצליחה למצוא מוסד לימודים בלי שימרית וגם כשקיבלתי סירוב והייתי במקום ללא מוצא ולא ידעתי איך להתקדם שימרית פשוט הייתה שם בכל צעד וצעד !! תודה רבה לה ❤
אליז חליף
רכזת: מעלות- שמרית פדידה
6
יעוץ מעולה שמוביל אותך לאחר תהליך של כמה מפגשים להבנה מה מתאים לך ללמוד לפי הרצונות שלך. שירן מקצועית מאוד וליוותה אותי לאורך התהליך במסירות ובהענקת מידע רלוונטי וחשוב לבחירת המקצוע, מוסד הלימודים ואף לאחר מכן. תודה רבה על כל העזרה והתמיכה!
אלמוג אדרי
רכזת: חדרה - שירן גדמו
הטיפוס האמנותי
רכזת שמקשיבה ועוזרת, זמינה 24/7 לכל שאלה. מלווה בכל התהליך, מסיוע בבחירת המקצוע ועד להגשת המלגה. תודה רבה! עזרת לי מאד! נפגש במלגה אמן:)
פנינה סופיר
רכזת: נתיבות- ספיר בן חמו
איפיון ובניה
Benady New Media
עיצוב דף הבית
יעל לוי Landwiz
diploma

אנחנו כאן בשבילך

מוזמנים להשאיר פרטים ונשמח לסייע